Az Alverad Technology Focus Kft. Általános Szerződési Feltételei
Hatály
- Jelen Általános Szerződés Feltételek (ÁSZF) az Alverad Technology Focus Kft. Kiberbiztonsági vizsgálólaboratóriumának (továbbiakban Megbízott) tevékenysége kapcsán felmerülő egyedi sajátosságok kezelésére terjed ki.
Vizsgálati tevékenység igénylése
- A vizsgálati tevékenységek igényelhetők ajánlatkéréssel vagy ajánlatkérés nélküli megrendeléssel, szóban vagy írásban.
- Szerződés a megrendelés átvizsgálása és elfogadása után köthető. Megbízott csak olyan szerződést köt, amely nem csökkenti a bizalmat felkészültségében, pártatlanságában, ítéletének és működésének feddhetetlenségében.
- Szerződéskötésre a Megbízott részéről az Ügyvezető jogosult.
Vizsgálati tevékenység elvégzése
- A vizsgálati tevékenységet csak a szerződés átvizsgálása és kölcsönös elfogadása és aláírása után lehet megkezdeni.
- A munkavégzés a Megbízóval előre egyeztetett időpontban és ütemezés szerint kerül megkezdésre és elvégzésre.
- Megbízott fenntartja a kommunikációt a Megbízóval a teljes munkavégzés ideje alatt és tájékoztatja minden késedelemről, vagy nagyobb eltérésről, melyek a vizsgálat végrehajtásában jelentkeznek.
- Amennyiben a szerződéstől a munkavégzés során szükséges eltérni, úgy a Megbízott kezdeményezi a Megbízónál a szerződés felülvizsgálatát és szükség esetén annak módosítását.
- A szerződés teljesítéséért az Ügyvezető felel.
Vizsgálati eredmények közlése
- A vizsgálatok eredményéről vizsgálati jegyzőkönyv készül.
- A vizsgálati jegyzőkönyveket az adott vizsgálatban érintett területi vezető hagyja jóvá, és a projektvezető juttatja el a Megbízónak.
- A vizsgálati jegyzőkönyvek elektronikusan kerülnek átadásra, kivéve, ha a Megbízó ragaszkodik a papír alapú, kézzel aláírt jegyzőkönyvhöz, ebben az esetben személyesen vagy postai úton juttatunk el számára.
- A szerződések teljesítéséről és/vagy részteljesítésekről teljesítés igazolás készítése szükséges, mely a Megbízó, vagy az általa felhatalmazott személy aláírásával történik. A teljesítés igazolás kiállítása a vállalt vizsgálat elvégzését követően esedékes, függetlenül az elvégzett vizsgálat kimenetelétől és az abból levont következtetésektől.
Referencia
- Megbízott a Megbízó gazdasági társaság nevét és a teljesített feladatok tárgyát – a feladatok részletes ismertetése nélkül – referenciái között honlapján és további elektronikus felületein megjelenítheti, illetőleg egyedi referenciakérések esetén a referencia kérőnek továbbíthatja, kivéve, ha Felek a szerződésben eltérően nem rendelkeznek.
Bizalmas ügykezelés
- A Megbízott a vizsgálati tevékenység teljesítése során olyan üzleti titoknak minősülő bizalmas jellegű információk birtokába juthat, amely Megbízóra, külső szervezeteire vonatkozó információt tartalmaznak, vagy más módon ezekre utalnak és amelyek a nyilvánosság előtt még nem ismertek (továbbiakban az „Információk”). A Megbízott felelősséget vállal a megszerzett vagy létrehozott összes Információ bizalmas kezeléséért, és kizárólag a Felek között fennálló szerződés keretein belül használja fel azokat az alábbi feltételek mellett:
- Bizalmas információnak minősül különösen a Megbízó ajánlatkérése, a Megbízott ajánlata, a létrejött szerződés, valamint minden egyéb, a Felek által bizalmasnak jelölt információ.
- Bizalmas információ kizárólag a Szerződésben meghatározott feladat végrehajtása során, annak céljából használható fel. A Felek kötelezik magukat, hogy a létrejött szerződés érvényessége alatt és az után, a másik Fél előzetesen adott engedélye nélkül nem fednek fel Bizalmas információkat harmadik fél számára, hacsak ezt törvényi rendelkezés nem írja elő.
- A vizsgálatok eredményéről információt Megbízott csak a Megbízónak ad ki. Harmadik személynek kizárólag a Megbízó írásos engedélye alapján szolgáltat ki adatokat.
- Amennyiben törvényi kötelezettség vagy szerződéses megállapodás következtében Megbízott bizalmas információkat ad ki a Megbízóról, arról a Megbízót haladéktalanul írásban értesíti, kivéve ha ezt törvény tiltja.
- Megbízott az információkat csak azon munkavállalói és képviselői számára teszi hozzáférhetővé, akiknek az Információkat a szerződés teljesítése céljából ismernie kell, és akiket a Megbízott köteles előre felvilágosítani az információk bizalmas voltáról, továbbá köteles utasítani az Információk bizalmasként történő kezeléséről.
- A Megbízón kívüli forrásból (pl. panaszos, szabályzó hatóság) a Megbízott tudomására jutott Megbízói információkat Megbízott bizalmasan kezeli. Megbízóval kapcsolatos panasz forrását – a forrás beleegyezése nélkül- Megbízott nem adja ki Megbízónak.
- Felek a fenti kötelezettség be nem tartása esetére felelősséget vállalnak a másik Fél ennek következtében bekövetkezett kárért.
- A bizalmas ügykezelésre szóló kötelezettség a Szerződés megszűnését követően korlátlan ideig tart.
A nem megfelelő vizsgálatok kezelése
- Megbízott a vizsgálatait szabványos eljárások alkalmazásával, tapasztalt szakemberek közreműködésével végzi, ennek ellenére előfordulhat, hogy a vizsgálati munkájának valamely szempontja vagy a munka eredménye nem felel meg saját elvárásainak vagy a Megbízóval megállapodott követelményeknek.
- Megbízott üzletpolitikája, hogy a tevékenysége során a nem megfelelően elvégzett vizsgálati munkát kezeli a helyesbítés és a későbbi megelőzés érdekében.
- Az eredmények nyomon követése minden egyes vizsgálat alkalmával a vizsgálatot végző személy felelőssége.
- A nem megfelelő vizsgálat kivizsgálása az adott projektben érintett szakterületi vezető hatásköre és feladata. A kivizsgálás teljes folyamatát dokumentálja, és az ügy előrehaladásáról, eredményéről tájékoztatja a Megrendelőt.
- Az adott vizsgálati területen érintett szakterületi vezető felelős a nem megfelelő vizsgálat mértékének függvényében az esetleges munka felfüggesztéséért, leállításáért, újraindításáért.
- Amennyiben lehetséges, a leállított vizsgálatot Megbízott fokozottan ellenőrzött körülmények között ismételten elvégzi. Az új vizsgálat helyességéért és a hibás jegyzőkönyvek visszavonásáért az adott vizsgálati területen érintett szakterületi vezető felelős.
Panaszkezelés
- A vizsgálattal kapcsolatban felmerülő Megbízói kérdéseket/kéréseket a vizsgálatra kijelölt minősített informatikai/információbiztonsági szakértő jogosult kezelni. Amennyiben a Megbízó nem elégedett a kijelölt szakértő közreműködésével, úgy kérdését/kérését az adott Megbízott projektben érintettszakterületi vezető felé eszkalálhatja.
- Ha a Megbízó panasszal kíván élni, azt a Megbízott teljes személyzete közül bárkinek megteheti szóban vagy írásban a panasz@alverad.hu email címen.
- Megbízott vizsgálattal kapcsolatos panaszt a jegyzőkönyv kiadását követő 30 napon belül fogad el.
- A beérkezett panasz okának meghatározása után az adott Megbízott projektben érintett szakterületi vezető haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Megbízóval az ok tisztázása, az igények meghatározása céljából.
- A panaszt kiváltó ok megszüntetése érdekében az adott Megbízott projektben érintett szakterületi vezető helyesbítő tevékenységet kezdeményez, melyet írásban rögzít.
- A helyesbítő intézkedés végrehajtásáról írásos feljegyzés készül, mely a panaszkezelési eljárása során keletkező dokumentáció elválaszthatatlan része.
- A bevezetett helyesbítő intézkedésekről az adott vizsgálati területen érintett szakterületi vezető egyeztet a Megbízóval, melyet írásban rögzít.
- A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
- Felek megállapodnak abban, hogy vitás kérdéseik tárgyalásos rendezésére törekednek.
- Felek megállapodnak abban, hogy megegyezés hiányában jogvitájuk rendezése során – értékhatártól függően – a Polgári Perrendtartás alapján hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jár el.
Vis major
- „Vis majornak” minősül minden olyan rendkívüli esemény, amelyet a Felek saját érdekkörükben nem láthattak előre és nem háríthattak el, és amely nem vezethető vissza a Fél saját hibájára vagy felróható magatartására. Az ilyen események lehetnek a következők, de nem korlátozódnak a következő eseményekre: sztrájk, tűzeset, robbanás, árvíz, járvány, természeti csapás, szállítási tilalom, közmű kiesés, háború.
- A munkavégzés során bekövetkezett vis major esetére a Megbízottt az addig elvégzett munkák után megilleti az igazolt munkavégzés díja, melyet részére a Megbízó megfizet.
- A Feleknek azonnal értesíteniük kell egymást a Vis Major eseményéről, megadva a Vis Major pontos okát, valamint a vizsgálat teljesítésével kapcsolatos várható hatását.
- Amennyiben a Vis Major egy hónapnál hosszabb idővel késleltetné a hatályos szerződések teljesítését, a Feleknek egyeztetniük és dokumentálniuk kell a Szerződésben szükséges módosításokat.
- Amennyiben a Feleknek nem sikerül megállapodniuk két héten belül, bármelyikük megszüntetheti a Szerződést.
A szerződés hatályának megszűnése
- A szerződés hatálya a szerződésben meghatározott feladatok – a Megbízó által elfogadott – teljesítésével és a megbízási díj megfizetésével veszti hatályát.
- A szerződés megszűnik a Felek erre irányuló közös megszüntető nyilatkozatával is.
- A Felek jelen szerződést egyoldalú rendes felmondással, indokolás nélkül írásban, a közlést követő 30. napra felmondhatják. Közöltnek kell tekinteni a felmondást, ha az a másik fél székhelyére postai úton került megküldésre, a kézbesítési vélelemre a Felek a szerződésben meghatározottakat alkalmazzák.
- Megbízó a szerződést a Megbízott súlyos szerződésszegése esetén azonnali hatállyal felmondhatja. Súlyos szerződésszegésnek minősül a Megbízott részéről a jelen szerződéstől eltérő teljesítés.
- Megbízott a szerződést a Megbízó súlyos szerződésszegése esetén azonnali hatállyal felmondhatja. Súlyos szerződésszegésnek minősül a Megbízó részéről különösen a nemfizetés, illetve az ismételt késve fizetés.
- A szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a Feleket elszámolási kötelezettség terheli egymás irányába. Amennyiben a szerződés egyoldalú felmondására kerül sor, a felmondással élő fél jogosult a szerződésszegésből eredő kárát érvényesíteni, vagy amennyiben az lehetséges, a szerződésszegő fél felé fennálló tartozásába beszámítani.
- A szerződés hatályának bármely okból történő megszűnése esetén a Megbízó az addig teljesített és igazolt feladatokat, szolgáltatásokat, ellenszolgáltatásokat a legrövidebb időn belül, de maximum az addig teljesített feladatok igazolásaként kiállított Teljesítésigazolás alapján kiállított számla kézhezvételét követően … banki napon belül köteles kifizetni.
Budapest, 2023. 06.01.